Esteu aquí

El català, un cas únic europeu en l´etiquetatge de productes

El català, un cas únic europeu en l´etiquetatge de productes

Xerrada “El català, un cas únic europeu en l´etiquetatge de productes”

Per què Danone, Philips, Nestlé, Ikea, Coca-Cola i grans marques etiqueten en totes les llengües europees de dimensions similars al català i no ho fan en la nostra?

La xerrada es celebrarà el divendres 3 de juny, a les 8 del vespre, a la Sala Cultural Ramon de Capmany (plaça dels Americanos, s/n), amb la participació de Bernat Gasull, responsable de l´àrea d´empreses i administracions públiques de la Plataforma per la Llengua, i de Susanna Juan, responsable de comunicació dels supermercats Bonpreu i Esclat.

Des de 1993 els consumidors catalans tenim el dret de rebre l´etiquetatge dels productes en català, i des de 2010 és una obligació de les empreses. Com és que tot just un 10% dels productes de gran consum compleixen la normativa? Qui és el responsable d´aquesta situació? Com és que Coca-Cola etiqueta en més de 300 llengües i no ho fa en català? Quina és la raó per la qual grans empreses com ara Nestlé, Danone, Philips, Seat o Ikea compleixen totes les legislacions de totes les llengües comparables al català i en canvi no passa igual amb el català? També coneixerem de primera mà l´experiència dels supermercats Bonpreu-Esclat en l´etiquetatge dels productes de la seva pròpia marca i la seva política lingüística respecte del català.

L´acte comptarà amb la participació de les parelles lingüístiques que van començar a finals del passat mes de març, farà de cloenda de les trobades setmanals i es lliurarà a aprenents i voluntaris els diplomes de participació en el Voluntariat per la llengua.

Comparteix